En Kötü ve Kolay Bulunan Şifreler

Liquid error (line 62): translation missing: tr.date_formats.month_day_year

En kolay bulunan şifreler ve hack

SplashData, bu yılın en kötü şifrelerinin yıllık listesini yayınladı ve bu yıl Amerika'da sızan beş milyondan fazla şifreden örnekler alarak sonuçlar açıklandı. Önceki yıllarda olduğu gibi, 2018'de çok sayıda veri sızıntısı görüldü, ancak birçok kişi özel hesapları için kolayca tahmin edilebilir parola kullanmaya devam etti.

Ardı ardına beş yıldır, "123456" ve "password" en popüler iki şifre olarak açıklandı.

Listedeki yeni girişler arasında 23 numarada "111111", "güneş ışığı", "prenses", "666666" ve "654321" sayılabilir.

SplashData CEO'su Morgan Slain, listeyi şöyle anlattı: "Hackerlar ünlü isimleri kullanarak büyük başarı elde etti , pop kültürü ve spor terimleri ve basit klavye kalıpları çevrimiçi hesaplara girmek için kolaydır, çünkü çok fazla kişinin bu kolay hatırlanan kombinasyonları kullandığını biliyorlar.

2018'in en popüler 10 şifresi:

1) 123456
2) Password 
3) 123456789
4) 12345678
5) 12345
6) 111111
7) 1234567
8) güneş ışığı
9) qwerty
10) iloveyou

Slain'in açıkladığı gibi, çevrimiçi herhangi bir hesap için bu gibi basit ifadeler kullanmak kötü bir fikir çünkü ne olduklarını tahmin etmek çok kolay.

Slain, amacımız; “Bu listeyi her yıl yayınlayarak, insanları, kendilerini korumak için adım atmaya ikna etmektir” diyor. 

Toplamda, SplashData, insanların neredeyse yüzde 10'unun bu yılın listesindeki en kötü 25 en kötü şifreden en az birini kullandığını tahmin ediyor.

Rapor için sızan ve değerlendirilen beş milyon şifrenin çoğu, Kuzey Amerika ve Batı Avrupa'daki kullanıcılardan geldi. Kullanıcıların güvenli kalmalarına yardımcı olmak için SplashData, şifrelerinin 12 karakterden daha kısa olmaması ve her birinde karışık karakter türüne sahip olması gerektiğini söyledi. Her oturum açmanın farklı bir şifresi olmalı ve her şeyi depolamak, rastgele yeni şifreler oluşturmak ve otomatik olarak web sitelerine giriş yapmak için bir şifre yönetimi uygulamasına yatırım yapmak her zaman iyi bir fikirdir.

Apple, bu yıl iOS 12'de otomatik şifre doldurma özelliğini kullanıma sunarak üçüncü taraf şifre uygulamalarına bağlanmayı ve şifrelerinizi iOS'ta doldurmanızı kolaylaştırdı. Henüz denemediyseniz, nasıl çalıştığını öğrenmek için özelliği kullanma kılavuzuna göz atın.

Fixplan.com.tr






translation missing: tr.blogs.article.additional_articles

Telefon tamir ettirirken dikkat edilmesi gerekenler!
Telefon tamir ettirirken dikkat edilmesi gerekenler!

Liquid error (line 273): translation missing: tr.date_formats.month_day_year

translation missing: tr.blogs.general.continue_reading_html

Telefonlar için Geri Dönüşüm
Telefonlar için Geri Dönüşüm

Liquid error (line 273): translation missing: tr.date_formats.month_day_year

translation missing: tr.blogs.general.continue_reading_html

Apple Pay Türkiye Hakkında
Apple Pay Hakkında

Liquid error (line 273): translation missing: tr.date_formats.month_day_year

translation missing: tr.blogs.general.continue_reading_html

Garanti Koşulları

Fixplan Türkiye Hizmet Garantisi

Fixplan Türkiye, tanımlanmış hizmetleri dahilinde %100 memnuniyet garantisi sunmaktadır.

Fixplan Türkiye hizmetlerinden isterseniz iyzico güvencesi altında kredi kartı ile online ödeme veya kredi kartı ile kapıda ödemeyi tercih ederek faydalanabilirsiniz.

Satın alınan hizmet kapsamında taahhüt ettiğimiz çözümü sunamamamız durumunda, aldığımız ücretin ilgili kısmı ya da tamamı hiçbir kesinti yapılmadan, ödeme tipinize bağlı olarak kredi kartınıza iade edilecektir. Ödemeniz sırasında bankaların tahsil etmiş olabileceği olası işlem ücretleri Fixplan Türkiye tarafından yapılacak iadeye dahil değildir.

İhtiyacınızı belirterek talep etmiş olduğunuz servis hizmeti kapsamında, tamir araçlarımızın içinde yapılan çalışma sırasında, ihtiyacın bu hizmetle karşılanamayacağının anlaşılması durumunda, teknik ekibimiz sizi ihtiyacınız olan hizmetler ve bunların maliyetleri konusunda bilgilendirecektir.

Ekibimiz tamir araçlarımızda yaptığı çalışma sonrasında dijital ortamda ya da basılı servis formu üzerinde imzalı onayınızı alarak çalışmayı sonlandıracaktır. Sonrasında dijital ortamda garanti formumuzu doldurduğunuz takdirde aldığınız hizmet için Fixplan Türkiye size yine dijital ortamda bir yıl geçerliliği olan bir mail formu gönderecektir. İmzalı onayınız bulunan sonuçlanmış hizmetlerimiz ile ilgili olası iptal ya da iade talepleriniz, ilgili kanun ve yönetmeliklerin belirlediği çerçevede ele alınacaktır.

İptal ve iade işlemleriniz için hafta içi saat 09:00 – 18:00 saatleri arasında 0312 400 0 444 numaralı müşteri hizmetleri hattımızdan bize ulaşarak talebinizi iletebilirsiniz.

 

FIXPLAN | TEKNİK SERVİS ONARIM HÜKÜM VE ŞARTLARI

1. İşbu sözleme Fixplan (NKS Biliim Teknolojileri ve Telekomünikasyon Tic. Ltd. ti.) ile Müteri arasındaki hak ve yükümlülükleri belirlemek maksadıyla düzenlenmitir.

2. Müteri, Fixplan’a teslim ettii ürün ve/veya ürünlerle alakalı olarak yapılacak ive ilemler hakkında tüm yetkinin ve ileyiin servisin yetkili uzman teknisyenlerince belirleneceini peinen kabul ve beyan eder.

3. Müteri, cihazı teslim ederken cihaza ilikin bilgileri ve cihaz üzerinde mevcut hasar bilgilerini doru ve eksiksiz olarak forma girdiini, cihazla birlikte SM kart teslim etmemesi gerektiini, telefonun ön ve arkasında bulunan koruma filmi ve benzeri (ekran filmi, koruma filmi, yapıtırma vs.) ürünlerin zarar görebileceini ve tekrar kullanılamaz hale gelebileceini, fotoraf/müzik/rehber gibi kiisel verilerinin silinebileceini bildiini, bu gibi durumlarda Fixplan’ın sorumlu olmadıını kabul, beyan ve taahhüt eder.

4. Müteri, formu eksiksiz doldurarak arıza durumunu belirtmiolsa dahi bunun uzmanlık gerektiren bir inceleme ile tespit edilmesi gerektiinden hiçbir balayıcılıı olmadıını, Fixplan tarafından yapılan inceleme sonucu belirlenen arıza durumunun doru olduunu peinen kabul ve beyan eder.

5. Yapılan tamir sonucunda Fixplan tarafından deitirilen orijinal parçaların 1 (Bir) Yıl Garantisi bulunmaktadır. Müteri ürünün garanti süresinin belirlenmesi ya da sair hususlar için Fixplan tarafından talep edilmesi halinde bu formu ibraz edeceini peinen kabul ve beyan eder.

6. Ahize-hoparlör ilemlerinde toz ve kirlenmeye balı ses seviyesinde yaanan düler ve batarya ömrü ile ilgili problemler garanti dııdır. Sıvı temasına maruz kalmıcihazların kalıcı bir ekilde tamiri mümkün olmadıından, tamir ilemi gerçekleirse dahi, bu cihazlara garanti verilmez. Sıvı teması nedeniyle arızalanan cihazlar tamir ilemi balamadan tarafımıza bildirilmelidir, aksi taktirde müteri harcanan zaman ve emein bedeli olarak 65içilik ücreti tahsil edileceini peinen kabul ve beyan eder.

7. Müteri, Fixplan’ın onarımını yapacaı her ürünün fotorafının çekildiini bildiini, darbe itirazı olması durumunun deerlendirilmesinde öncelikle bu fotorafların referans alınacaını, ürün üzerinde görünür ya da görünmez fiziksel hataların tespitinde teknisyen raporunun esas alınacaını kabul eder.

8. Müteri ibu form üzerinde bilgisini vermedii veya ürün kabul aamasında yapılan fiziksel kontrollerde görünmesi mümkün olmayan ve teknisyen incelemesi ile ortaya çıkan fiziksel hatalarla alakalı kendisinin sorumlu olduunu kabul ve beyan eder.

9. Müteri, garanti kapsamında bulunan cihazların tamir sonrasında garanti kapsamı dıında kalabileceini bildiini, bu gibi durumlarda Fixplan’ın sorumlu olmadıını peinen kabul ve beyan eder.

10. Müteri, kendi onayı ile cihazı üzerinde Fixplan tarafından ilem ve onarım yapıldıktan sonra, cihazın eski arıza düzeyine getirilmesini talep edemeyeceini, bunun teknik olarak da mümkün olmadıını bildiini kabul ve beyan eder.

11. Müteri, cihaz üzerinde yapılan inceleme ve deerlendirmeler sonucu tespit edilen ek hasar ve onarılması zorunlu olan durumlar giderilmeden cihazın onarımının gerçekletirilemeyeceini bildiini, bu hasarların onarılmasına ve maliyetlerin yansıtılmasına peinen onay verdiini kabul ve beyan eder.

12. Müteri, cihaz kapalı ve çalımaz durumda teslim alınan ilemlerde, gerekli kontrollerin tam olarak salanamadıı için, tamiri gerçekleen parça dıındaki arızalardan Fixplan sorumlu olmadıını kabul ve beyan eder.

13. Müteri, Fixplan tarafından onarımı gerçekletirilerek ürünü teslim alması gerektiine ilikin bilginin kendisine verildii tarihten itibaren geçen 60 gün içinde cihazı teslim alması gerektiini, teslim atmadıı üründen Fixplan’ın sorumlu olmadıını bildiini kabul ve beyan eder.

14. Müteri, Fixplan’a kargo, nakliye veya posta yolu ile gönderdii ve servis hizmeti sonrası bu yollardan biri ile kendisine ulatırılmasını talep ettii cihazların taıma sırasında hasar, zarar ya da ziyan görmesi halinde Fixplan’ın hiçbir sorumluluu olmadıını kabul ve beyan eder.

15. Müteri, Fixplan’ın Yerinde Tamir hizmetinden faydalanarak giderilmesini talep ettii arızanın dıında bir arıza tespit edilmesi durumunda cihazı baka bir lokasyonda ya da Fixplan Merkez Ofisinde servis hizmeti verilmesinin gerekmesi halinde itiraz etmeyeceini, onarım kabul edilmedii taktirde harcanan zaman ve emein bedeli olarak 65içilik ücreti tahsil edileceini kabul ve beyan eder.

16. Fixplan Yerinde Tamir hizmeti alarak cihazı tamir edilen müteri, 48 saat içinde takılan parça ile ilgili problem olması durumunda, Fixplan’ın belirledii hizmet sınırları içinde, parçanın kontrolleri için tekrar yerinde hizmet alabilir. 48 saati geçen yerinde tamir hizmeti alan müteri, kargo/nakliye/posta yoluyla hizmet alan müteri ve ofiste hizmet almıtüm müteriler, Fixplan garanti kapsamı içinde olan cihazlarının tekrar kontrol ve onarımı için, cihazı Fixplan Merkez Ofisine getirilmeli ya da göndermelidir. Müteri bu konuda bilgilendirildiini kabul ve beyan eder.

17. Müteri, onarım için Fixplan’a teslim edilen cihazların tamir süresinin en fazla 20 igünü olduunu, hem yerinde tamir, hem kargo/nakliye/posta hem de ofise gelen tüm cihazların bu süre zarfında tamir edileceine dair bilgilendirildiini, tamiri gerçekletirilemeyen cihazların iadesinin yapılacaını kabul ve beyan eder.

18. Onarım için Fixplan’a teslim ettiiniz cihazların parçalarının deiimi halinde ilgili cihazların deien parçalarının tarafınıza iade edilmemesine, NKS Biliim Teknolojileri ve Telekomünikasyon Tic. Ltd. ti tarafından imha ettirilmesine, hurdaya ayrılmasına, çevreye kazandırılmasına veya ihraç edilmesine ibu servis formu ile onay vermektesiniz. Söz konusu cihazların veya yedek parçaların Fixplan tarafından geçici olarak kendi stoklarına alınması da tarafınızca kabul edilmektedir.

19. Müteri, kullanıcı kaynaklı sorunların (Sıvı teması, çatlak ekran vs.), cihaz Fixplan’a bırakıldıktan sonra da devam edebilecei ve bu sebeple arızanın ilerleyebilecei konusunda bilgilendirildiini kabul ve beyan eder.

20. Müteri, ibu servis formunun üçüncü kiilerin eline geçmesinden dolayı meydana gelebilecek durumlardan ve sonuçlarından dolayı Fixplan’ın hiçbir sorumluluk taımaını kabul ve beyan eder.